


Ferrari California 3.9 T
Unieke opties
- Nero Daytona
- BTW Auto
- Yellow brake calipers
- Chrome front grille
- Carbon fiber steering wheel + leds
- Scuderia Ferrari shields
Verkocht
Beschrijving
FERRARI California T 3.9
Eerste toelating NL 10/8/2015
Onderscheidendende optie\\\'s:
- BTW auto
- Achteruitrijcamera
- Yellow brake calipers
- Chrome front grille
- Carbon fiber steering wheel + leds
- Scuderia Ferrari shields
- Magneride dual mode suspension
- Yellow rev. counter
- Full electric seats
- Foldable rear seats backrest
- Coloured standard stitching (White) bianco
- Tyres pressure measurement
- Visibility equipment
- Ceramic Brakes
Beschrijving
Deze prachtige Ferrari California valt onder het Genuine Maintence Service programma van Ferrari (gratis onderhoud tot 14-10-2021 ).
De Kleur Nero Daytona Exterieur en de gele accenten (Brake Calipers, Scuderia shields) maken deze Ferrari helemaal af! Het interieur is voorzien van Nero Black leder met het Bianco sticksel.
De California is het meest succesvolle model uit Maranello. Het was de eerste Ferrari met een voorin geplaatste V8, de eerste Ferrari met een stalen vouwdak en de eerste in lange tijd die bewust zo in de markt werd gezet dat ie een nieuwe groep klanten bediende. Zon 70 procent van de kopers van de vorige California bezat niet eerder een Ferrari.
Daarnaast blijkt de auto bovengemiddeld vaak dagelijks gebruikt te worden, iets wat je met een 458 Speciale toch minder snel doet, en wordt ie zelden op een circuit gereden. Een echte GT dus, maar niet op de manier waarop de F12 en de FF dat zijn. Er is namelijks iets relaxts aan de California, iets wat tegen medeweggebruikers lijkt te zeggen: och, ik rijd jullie er heus allemaal uit, maar ik bepaal zelf wel of ik daar zin in heb.
Nu grijpt Ferrari het model aan om iets te doen wat ze in geen 25 jaar meer hebben gedaan: tornen aan het natuurlijke verloop van het in- en uitlaattraject van hun motoren. Ja, het is waar: de California T heeft een turbo. Twee zelfs, maar de naamgeving TT was om begrijpelijke redenen geen optie. Mocht je je, zonder enige verdere nuancering, nu al storen aan het feit dat Ferrari zon ordinair kunstje toepast, bedenk dan dat de F40 ook twee turbos had. En de 288 GTO ook. En weet dat Ferrari zon grote verandering niet zomaar eventjes doorvoert: er gingen vier jaar van tests, discussies en wilde armgebaren aan vooraf voordat er oplossingen werden gevonden die liefhebbers van de klassieke Ferrari-motorkarakteristiek niet tegen de borst zouden stoten. Sterker: die hen moeten overtuigen. Want nu de Turbo terug is bij Ferrari, zal hij snel zijn weg vinden naar de rest van het gamma.
Een paar opvallende ingrepen: er werden ware kunstwerkjes van uitlaatspruitstukken gecreëerd om te zorgen dat de gassen vanuit iedere cilinder een even lange afstand afleggen. Dit zorgt voor gelijke druk op de turbos, wat weer goed is voor een snelle respons en een zo zuiver mogelijk geluid. Het koppel werd per versnelling begrensd het stijgt naarmate je opschakelt zodat je wordt aangemoedigd om flink te flipperen en niet je California T als een luie diesel te rijden.
Er is uitvoerig aandacht besteed aan de link tussen bestuurder en motor, die zo kort en natuurlijk mogelijk moet zijn om die van Ferraris atmosferische motoren te benaderen. De gloednieuwe 3,9-liter V8 ligt 40 millimeter lager in de auto en zorgt ervoor, samen met zaken als aangepaste bakverhoudingen en de nodige aerodynamische tweaks, dat de California T 10 tot 16 procent zuiniger is dan zn voorganger. Dat is voor jullie en ons niet boeiend, maar ook Ferrari moet buigen voor de CO2-gekte, dus de milieuprestaties van hun bestverkopende model wegen zwaar. Desondanks en belangrijker: naast bijna de helft meer koppel (in zn hoogste versnelling dan) kreeg de California T 70 pk extra, waardoor de verhouding gewicht-vermogen omlaag ging van 3,3 naar 2,9 kg/pk. Turbo-criticaster of niet, dat zijn cijfers waar je blij van wordt.
Deze Ferrari wordt door ons geleverd met een afdek hoes welke special voor de California is gemaakt.
Overzicht
Staat
Categorie: Demo
Vorige eigenaren: 1
APK (keuring): 10/2021
APK nieuwe: Ja
Laatste onderhoudsbeurt: 02/2018
Volledige onderhoudshistorie: aanwezig
Rokersauto?: In de auto is niet gerookt
Gegevens
Merk: Ferrari
Model: California
Bouwjaar: 2015
Kleur: Zwart
Soort lak: Metallic
Oorspronkelijke kleur: Nero Daytona
Interieurinrichting: Leder, Zwart
Carrosserietype: Cabrio
Deuren: 2
Stoelen: 4
Landversie: Nederland
Aandrijving
Transmissie: Automatisch
Versnellingen: 7
Cilinderinhoud: 3.855 cm³
Cilinders:8
Leeggewicht: 1.745 kg
Aandrijving: achter
Milieu
Brandstof: Benzine
Brandstofverbruik:
11,7 l/100 km (gem.)
17,8 l/100 km (stadsverkeer)
8,2 l/100 km (buitenwegen)
CO2-emissie: 273 g CO2/km (gem.)
Emissieklasse: Euro 6
Comfort en gemak
- Airconditioning
- Armsteun
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrische stoelverstelling
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Hill-Hold Control
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Lendensteun
- Lichtsensor
- Multifunctioneel stuurwiel
- Navigatiesysteem
- Open dak
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp achter
- Parkeerhulp met camera
- Parkeerhulp voor
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Voorruitverwarming
- Wind deflector
Entertainment en Media
- Bluetooth
- Boordcomputer
- CD
- Handsfree
- MP3
- Radio
- Sound system
- USB
Extra
- Aangepast voor mindervaliden
- Katalysator
- Lichtmetalen velgen
- Schakelflippers
- Sportonderstel
- Sportpakket
- Sportstoelen
- Tuning
Veiligheid en beveiliging
- Airconditioning
- Armsteun
- Climate Control
- Cruise Control
- Elektrische stoelverstelling
- Elektrisch verstelbare buitenspiegels
- Hill-Hold Control
- Lederen bekleding
- Lederen stuurwiel
- Lendensteun
- Lichtsensor
- Multifunctioneel stuurwiel
- Navigatiesysteem
- Open dak
- Parkeerhulp
- Parkeerhulp achter
- Parkeerhulp met camera
- Parkeerhulp voor
- Regensensor
- Stoelverwarming
- Voorruitverwarming
- Wind deflector
Beschrijving
Deze prachtige Ferrari California valt onder het Genuine Maintence Service programma van Ferrari (gratis onderhoud tot 14-10-2021 ).
De Kleur Nero Daytona Exterieur en de gele accenten (Brake Calipers, Scuderia shields) maken deze Ferrari helemaal af! Het interieur is voorzien van Nero Black leder met het Bianco sticksel.
De California is het meest succesvolle model uit Maranello. Het was de eerste Ferrari met een voorin geplaatste V8, de eerste Ferrari met een stalen vouwdak en de eerste in lange tijd die bewust zo in de markt werd gezet dat ie een nieuwe groep klanten bediende. Zo’n 70 procent van de kopers van de vorige California bezat niet eerder een Ferrari.
Daarnaast blijkt de auto bovengemiddeld vaak dagelijks gebruikt te worden, iets wat je met een 458 Speciale toch minder snel doet, en wordt ie zelden op een circuit gereden. Een echte GT dus, maar niet op de manier waarop de F12 en de FF dat zijn. Er is namelijks iets relaxts aan de California, iets wat tegen medeweggebruikers lijkt te zeggen: och, ik rijd jullie er heus allemaal uit, maar ik bepaal zelf wel of ik daar zin in heb.
Nu grijpt Ferrari het model aan om iets te doen wat ze in geen 25 jaar meer hebben gedaan: tornen aan het natuurlijke verloop van het in- en uitlaattraject van hun motoren. Ja, het is waar: de California T heeft een turbo. Twee zelfs, maar de naamgeving ‘TT’ was om begrijpelijke redenen geen optie. Mocht je je, zonder enige verdere nuancering, nu al storen aan het feit dat Ferrari zo’n ordinair kunstje toepast, bedenk dan dat de F40 ook twee turbo’s had. En de 288 GTO ook. En weet dat Ferrari zo’n grote verandering niet zomaar eventjes doorvoert: er gingen vier jaar van tests, discussies en wilde armgebaren aan vooraf voordat er oplossingen werden gevonden die liefhebbers van de klassieke Ferrari-motorkarakteristiek niet tegen de borst zouden stoten. Sterker: die hen moeten overtuigen. Want nu ‘de Turbo’ terug is bij Ferrari, zal hij snel zijn weg vinden naar de rest van het gamma.
Een paar opvallende ingrepen: er werden ware kunstwerkjes van uitlaatspruitstukken gecreëerd om te zorgen dat de gassen vanuit iedere cilinder een even lange afstand afleggen. Dit zorgt voor gelijke druk op de turbo’s, wat weer goed is voor een snelle respons en een zo zuiver mogelijk geluid. Het koppel werd per versnelling begrensd – het stijgt naarmate je opschakelt – zodat je wordt aangemoedigd om flink te flipperen en niet je California T als een luie diesel te rijden.
Er is uitvoerig aandacht besteed aan de link tussen bestuurder en motor, die zo kort en natuurlijk mogelijk moet zijn om die van Ferrari’s atmosferische motoren te benaderen. De gloednieuwe 3,9-liter V8 ligt 40 millimeter lager in de auto en zorgt ervoor, samen met zaken als aangepaste bakverhoudingen en de nodige aerodynamische tweaks, dat de California T 10 tot 16 procent zuiniger is dan z’n voorganger. Dat is voor jullie en ons niet boeiend, maar ook Ferrari moet buigen voor de CO2-gekte, dus de milieuprestaties van hun bestverkopende model wegen zwaar. Desondanks en belangrijker: naast bijna de helft meer koppel (in z’n hoogste versnelling dan) kreeg de California T 70 pk extra, waardoor de verhouding gewicht-vermogen omlaag ging van 3,3 naar 2,9 kg/pk. Turbo-criticaster of niet, dat zijn cijfers waar je blij van wordt.
Deze Ferrari wordt door ons geleverd met een afdek hoes welke special voor de California is gemaakt.
Bram van Teeseling
Teeseling Auto Import
+316-15060804
Neem contact met mij op
Liever dat wij u bellen? Geen punt, gebruik onderstaand formulier.