+31 (0)6 - 1506 0804 info@teeselingautoimport.nl

Ferrari California 3.9 T

Unieke opties

  • Nero Daytona
  • BTW Auto
  • Yellow brake calipers
  • Chrome front grille
  • Carbon fiber steering wheel + leds
  • Scuderia Ferrari shields

Bouwjaar

06/2015

Kilometerstand

12.550 km

Vermogen

560 PK

Brandstof

Benzine

Ferrari review

Video

  • Via Bram een Porsche 911 Targa 4S gekocht. De auto bleek in werkelijkheid nog fraaier dan beschreven. Tijdens de keuring zei de Porsche keurmeester: "In deze staat tref je ze zelden". Bram is een echte petrolhead en is daarnaast ook oprecht en prettig in de omgang.

    Hans de Gier
  • Prachtig bedrijf, goede en snelle service! TAI heeft mij als snelste kunnen helpen aan een prachtige bolide. Zeker voor herhaling vatbaar!

    J. Mook
  • Erg blij met mijn keuze voor TAI. Goede service, fijn persoonlijk contact en een top auto! Thanks jongens

    Koos Remmen
  • Bram heeft ons uitstekend geholpen met de aankoop van een BMW X6. Ondanks de vertraging bij de financieringsmaatschappy zijn we erg prettig geholpen en was er genoeg geduld, een aanrader voor iedereen die van mooie auto's houdt

    F. Niewold
  • Wij hebben een fantastische auto gekocht. Een erg nette en schone auto. Bram is spontaan vriendelijk en een superlief jongen die jou altijd te woord staat. Kom je een probleem tegen? Hij zorgt ervoor dat het zsm gefixt wordt. Zeker een aanrader. En voor in de toekomst komen we zeker weer bij Teeseling Auto.

    Birol Gül Bölükbaş
  • Bram heeft onze zelf gevonden youngtimer uit Duitsland gehaald en alles picobello geregeld. Auto stond na RDW procedure keurig klaar. Top gozer!

    Willem Laan
  • Gisteren mijn nieuwe, door Teeseling uit Duitsland geïmporteerde, auto opgehaald. Fijn bedrijf, prima service en goede prijs. Volgende keer zeker weer doen!

    Nick Pauli
  • Onlangs een super mooie auto gekocht bij Teeseling Auto Import. Het contact verliep erg soepel en er werd door Bram goed meegedacht om de koop door te laten gaan :)

    Corine Hoogeveen

Beschrijving

FERRARI California T 3.9

Eerste toelating NL 10/8/2015

Onderscheidendende optie\\\'s:

  • BTW auto
  • Achteruitrijcamera
  • Yellow brake calipers
  • Chrome front grille
  • Carbon fiber steering wheel + leds
  • Scuderia Ferrari shields
  • Magneride dual mode suspension
  • Yellow rev. counter
  • Full electric seats
  • Foldable rear seats backrest
  • Coloured standard stitching (White) bianco
  • Tyres pressure measurement
  • Visibility equipment
  • Ceramic Brakes

Beschrijving

Deze prachtige Ferrari California valt onder het Genuine Maintence Service programma van Ferrari (gratis onderhoud tot 14-10-2021 ).

De Kleur Nero Daytona Exterieur en de gele accenten (Brake Calipers, Scuderia shields) maken deze Ferrari helemaal af! Het interieur is voorzien van Nero Black leder met het Bianco sticksel.

De California is het meest succesvolle model uit Maranello. Het was de eerste Ferrari met een voorin geplaatste V8, de eerste Ferrari met een stalen vouwdak en de eerste in lange tijd die bewust zo in de markt werd gezet dat ie een nieuwe groep klanten bediende. Zon 70 procent van de kopers van de vorige California bezat niet eerder een Ferrari.
Daarnaast blijkt de auto bovengemiddeld vaak dagelijks gebruikt te worden, iets wat je met een 458 Speciale toch minder snel doet, en wordt ie zelden op een circuit gereden. Een echte GT dus, maar niet op de manier waarop de F12 en de FF dat zijn. Er is namelijks iets relaxts aan de California, iets wat tegen medeweggebruikers lijkt te zeggen: och, ik rijd jullie er heus allemaal uit, maar ik bepaal zelf wel of ik daar zin in heb.

Nu grijpt Ferrari het model aan om iets te doen wat ze in geen 25 jaar meer hebben gedaan: tornen aan het natuurlijke verloop van het in- en uitlaattraject van hun motoren. Ja, het is waar: de California T heeft een turbo. Twee zelfs, maar de naamgeving TT was om begrijpelijke redenen geen optie. Mocht je je, zonder enige verdere nuancering, nu al storen aan het feit dat Ferrari zon ordinair kunstje toepast, bedenk dan dat de F40 ook twee turbos had. En de 288 GTO ook. En weet dat Ferrari zon grote verandering niet zomaar eventjes doorvoert: er gingen vier jaar van tests, discussies en wilde armgebaren aan vooraf voordat er oplossingen werden gevonden die liefhebbers van de klassieke Ferrari-motorkarakteristiek niet tegen de borst zouden stoten. Sterker: die hen moeten overtuigen. Want nu de Turbo terug is bij Ferrari, zal hij snel zijn weg vinden naar de rest van het gamma.

Een paar opvallende ingrepen: er werden ware kunstwerkjes van uitlaatspruitstukken gecreëerd om te zorgen dat de gassen vanuit iedere cilinder een even lange afstand afleggen. Dit zorgt voor gelijke druk op de turbos, wat weer goed is voor een snelle respons en een zo zuiver mogelijk geluid. Het koppel werd per versnelling begrensd het stijgt naarmate je opschakelt zodat je wordt aangemoedigd om flink te flipperen en niet je California T als een luie diesel te rijden.

Er is uitvoerig aandacht besteed aan de link tussen bestuurder en motor, die zo kort en natuurlijk mogelijk moet zijn om die van Ferraris atmosferische motoren te benaderen. De gloednieuwe 3,9-liter V8 ligt 40 millimeter lager in de auto en zorgt ervoor, samen met zaken als aangepaste bakverhoudingen en de nodige aerodynamische tweaks, dat de California T 10 tot 16 procent zuiniger is dan zn voorganger. Dat is voor jullie en ons niet boeiend, maar ook Ferrari moet buigen voor de CO2-gekte, dus de milieuprestaties van hun bestverkopende model wegen zwaar. Desondanks en belangrijker: naast bijna de helft meer koppel (in zn hoogste versnelling dan) kreeg de California T 70 pk extra, waardoor de verhouding gewicht-vermogen omlaag ging van 3,3 naar 2,9 kg/pk. Turbo-criticaster of niet, dat zijn cijfers waar je blij van wordt.
Deze Ferrari wordt door ons geleverd met een afdek hoes welke special voor de California is gemaakt.

Overzicht

Staat

Categorie: Demo
Vorige eigenaren: 1
APK (keuring): 10/2021
APK nieuwe: Ja
Laatste onderhoudsbeurt: 02/2018
Volledige onderhoudshistorie: aanwezig
Rokersauto?: In de auto is niet gerookt

Gegevens

Merk: Ferrari
Model: California
Bouwjaar: 2015
Kleur: Zwart
Soort lak: Metallic
Oorspronkelijke kleur: Nero Daytona
Interieurinrichting: Leder, Zwart
Carrosserietype: Cabrio
Deuren: 2
Stoelen: 4
Landversie: Nederland

Aandrijving

Transmissie: Automatisch
Versnellingen: 7
Cilinderinhoud: 3.855 cm³
Cilinders:8
Leeggewicht: 1.745 kg
Aandrijving: achter

Milieu

Brandstof: Benzine
Brandstofverbruik:
11,7 l/100 km (gem.)
17,8 l/100 km (stadsverkeer)
8,2 l/100 km (buitenwegen)
CO2-emissie: 273 g CO2/km (gem.)
Emissieklasse: Euro 6

Comfort en gemak

  • Airconditioning
  • Armsteun
  • Climate Control
  • Cruise Control
  • Elektrische stoelverstelling
  • Elektrisch verstelbare buitenspiegels
  • Hill-Hold Control
  • Lederen bekleding
  • Lederen stuurwiel
  • Lendensteun
  • Lichtsensor
  • Multifunctioneel stuurwiel
  • Navigatiesysteem
  • Open dak
  • Parkeerhulp
  • Parkeerhulp achter
  • Parkeerhulp met camera
  • Parkeerhulp voor
  • Regensensor
  • Stoelverwarming
  • Voorruitverwarming
  • Wind deflector

Entertainment en Media

  • Bluetooth
  • Boordcomputer
  • CD
  • Handsfree
  • MP3
  • Radio
  • Sound system
  • USB

Extra

  • Aangepast voor mindervaliden
  • Katalysator
  • Lichtmetalen velgen
  • Schakelflippers
  • Sportonderstel
  • Sportpakket
  • Sportstoelen
  • Tuning

Veiligheid en beveiliging

  • Airconditioning
  • Armsteun
  • Climate Control
  • Cruise Control
  • Elektrische stoelverstelling
  • Elektrisch verstelbare buitenspiegels
  • Hill-Hold Control
  • Lederen bekleding
  • Lederen stuurwiel
  • Lendensteun
  • Lichtsensor
  • Multifunctioneel stuurwiel
  • Navigatiesysteem
  • Open dak
  • Parkeerhulp
  • Parkeerhulp achter
  • Parkeerhulp met camera
  • Parkeerhulp voor
  • Regensensor
  • Stoelverwarming
  • Voorruitverwarming
  • Wind deflector

Beschrijving

Deze prachtige Ferrari California valt onder het Genuine Maintence Service programma van Ferrari (gratis onderhoud tot 14-10-2021 ).

De Kleur Nero Daytona Exterieur en de gele accenten (Brake Calipers, Scuderia shields) maken deze Ferrari helemaal af! Het interieur is voorzien van Nero Black leder met het Bianco sticksel.

De California is het meest succesvolle model uit Maranello. Het was de eerste Ferrari met een voorin geplaatste V8, de eerste Ferrari met een stalen vouwdak en de eerste in lange tijd die bewust zo in de markt werd gezet dat ie een nieuwe groep klanten bediende. Zo’n 70 procent van de kopers van de vorige California bezat niet eerder een Ferrari.
Daarnaast blijkt de auto bovengemiddeld vaak dagelijks gebruikt te worden, iets wat je met een 458 Speciale toch minder snel doet, en wordt ie zelden op een circuit gereden. Een echte GT dus, maar niet op de manier waarop de F12 en de FF dat zijn. Er is namelijks iets relaxts aan de California, iets wat tegen medeweggebruikers lijkt te zeggen: och, ik rijd jullie er heus allemaal uit, maar ik bepaal zelf wel of ik daar zin in heb.

Nu grijpt Ferrari het model aan om iets te doen wat ze in geen 25 jaar meer hebben gedaan: tornen aan het natuurlijke verloop van het in- en uitlaattraject van hun motoren. Ja, het is waar: de California T heeft een turbo. Twee zelfs, maar de naamgeving ‘TT’ was om begrijpelijke redenen geen optie. Mocht je je, zonder enige verdere nuancering, nu al storen aan het feit dat Ferrari zo’n ordinair kunstje toepast, bedenk dan dat de F40 ook twee turbo’s had. En de 288 GTO ook. En weet dat Ferrari zo’n grote verandering niet zomaar eventjes doorvoert: er gingen vier jaar van tests, discussies en wilde armgebaren aan vooraf voordat er oplossingen werden gevonden die liefhebbers van de klassieke Ferrari-motorkarakteristiek niet tegen de borst zouden stoten. Sterker: die hen moeten overtuigen. Want nu ‘de Turbo’ terug is bij Ferrari, zal hij snel zijn weg vinden naar de rest van het gamma.

Een paar opvallende ingrepen: er werden ware kunstwerkjes van uitlaatspruitstukken gecreëerd om te zorgen dat de gassen vanuit iedere cilinder een even lange afstand afleggen. Dit zorgt voor gelijke druk op de turbo’s, wat weer goed is voor een snelle respons en een zo zuiver mogelijk geluid. Het koppel werd per versnelling begrensd – het stijgt naarmate je opschakelt – zodat je wordt aangemoedigd om flink te flipperen en niet je California T als een luie diesel te rijden.

Er is uitvoerig aandacht besteed aan de link tussen bestuurder en motor, die zo kort en natuurlijk mogelijk moet zijn om die van Ferrari’s atmosferische motoren te benaderen. De gloednieuwe 3,9-liter V8 ligt 40 millimeter lager in de auto en zorgt ervoor, samen met zaken als aangepaste bakverhoudingen en de nodige aerodynamische tweaks, dat de California T 10 tot 16 procent zuiniger is dan z’n voorganger. Dat is voor jullie en ons niet boeiend, maar ook Ferrari moet buigen voor de CO2-gekte, dus de milieuprestaties van hun bestverkopende model wegen zwaar. Desondanks en belangrijker: naast bijna de helft meer koppel (in z’n hoogste versnelling dan) kreeg de California T 70 pk extra, waardoor de verhouding gewicht-vermogen omlaag ging van 3,3 naar 2,9 kg/pk. Turbo-criticaster of niet, dat zijn cijfers waar je blij van wordt.
Deze Ferrari wordt door ons geleverd met een afdek hoes welke special voor de California is gemaakt.

Bram van Teeseling
Teeseling Auto Import
+316-15060804

Neem contact met mij op

Liever dat wij u bellen? Geen punt, gebruik onderstaand formulier.